Viac ako 50 % zákazníkov nenakupuje bez promo kódov – experti z PromoCodius
AKTUALITY - Firmy | 1.8.2023, 16.20, reklamný článok
Zľavové kupóny, špeciálne akcie typu kúpte jeden produkt, druhý dostane za polovičnú cenu, alebo rôzne niekoľko percentné zľavy sa stali akousi súčasťou vašich bežných nákupov.
![Viac ako 50 % zákazníkov nenakupuje bez promo kódov – experti z PromoCodius](./clanky/promocodius_230801.jpg)
Na internete sa rozšírili rôzne promo stránky poskytujúce najnovšie zľavové kupóny a špeciálne akcie, kde zákazníci každý deň vyhľadávajú tie najlepšie ponuky. Jednou z nich je aj webová platforma PromoCodius.
Podľa expertov PromoCodius v roku 2023 až 7 z 10 nakupujúcich využilo zľavové kupóny a až viac ako 60 % zákazníkov prestalo nakupovať, keď nemohli na svoj nákup využiť zľavový kupón.
Alisa Sklyarová, popredná odborníčka a projektová manažérka PromoCodius tvrdí: “Používanie zľavových kupónov a kódov zlepšuje marketingové stratégie firiem a pomáha zvýšiť predaje, ak sú tieto akcie súčasťou už zabehnutej marketingovej stratégie a kombinované s ďalšími promo akciami.”
Zľavové kupóny a promo kódy zvyšujú predaje
Využitie promo kódov našlo svoje miesto v e-commerce, ale aj v kamenných predajniach. Zákazníci, ktorí sú vo fáze pred platením a v nákupnom košíku nemajú možnosť využiť zľavový kupón tento nákup nevykonajú. Z toho dôvodu promo kódy získavajú na popularite u takmer všetkých predajcov.
Ak sa pozrieme na súčasný trh s oblečením, obuvou a doplnkami, tak viac ako 90 % značiek využíva vo svojej marketingovej stratégii rôzne odmeny, zľavy, promo kódy a akcie 2+1, alebo odporuč obchod známemu za províziu vo forme darčeku.
Táto stratégia sa vypláca, čo dokazuje internetový obchod About You, ktorý pravidelne ponúka atraktívny zľavový kód About You na pánske a dámske oblečenie a ďalší tovar.
Prečo by mali obchody do svojej marketingovej stratégie zahrňovať zľavové kupóny?
Odpovedať na túto otázku môžeme 3 hlavnými dôvodmi a tými sú:
- zvýšenie prílivu zákazníkov,
- zvýšenie predajov,
- lojálnosť zákazníkov a ich návratnosť.
Vďaka online promo kódom e-commerce platformy dokážu prilákať viac nových a potenciálnych zákazníkov a zvýšiť tak povedomie o svojich produktoch, a následne ich predaj.
Okrem toho majú zákazníci tendencie sa do obchodu, ktorý ponúka zaujímavé a výhodné zľavy opakovane vracať a nakúpiť.
Podľa výsledkov z PromoCodius, obchody, ktoré zaviedli zľavové kupóny dosahujú konverzie vo výške až 7 %, oproti 0,2 % v obchodoch, ktoré zľavové kupóny neponúkajú.
Taktiež je dôležité uvedomiť si, že ponuka takýchto zľavových kupónov by mala byť priamym odrazom značky a v spojení s imidžom tovaru, ktorý obchod ponúka.
Väčšie portfólio rôznych zľavových kupónov a promo kódov by vyzeralo asi zvláštne, ak by sa jednalo o vysoko kvalitný luxusný tovar.
Obchody by mali zvážiť kvôli vyššie zmieneným dôvodom využitie zľavových kupónov, no na druhej strane by mali tieto zľavy odrážať hodnoty značky a jej imidž.
Promocodius je online platforma, ktorá ponúka aktuálne kupóny a zľavy viac než tisícky známych a populárnych obchodov. Bola založená v roku 2016 a pôsobí v krajinách ako Ukrajina, Česká republika, Poľsko, Slovensko, Rumunsko, Švédsko, Dánsko, Fínsko, Nórsko, Španielsko, Mexiko, Spojené štáty americké a Turecko.