Viac ako 50 % zákazníkov nenakupuje bez promo kódov – experti z PromoCodius
AKTUALITY - Firmy | 1.8.2023, 16.20, reklamný článok
Zľavové kupóny, špeciálne akcie typu kúpte jeden produkt, druhý dostane za polovičnú cenu, alebo rôzne niekoľko percentné zľavy sa stali akousi súčasťou vašich bežných nákupov.

Na internete sa rozšírili rôzne promo stránky poskytujúce najnovšie zľavové kupóny a špeciálne akcie, kde zákazníci každý deň vyhľadávajú tie najlepšie ponuky. Jednou z nich je aj webová platforma PromoCodius.
Podľa expertov PromoCodius v roku 2023 až 7 z 10 nakupujúcich využilo zľavové kupóny a až viac ako 60 % zákazníkov prestalo nakupovať, keď nemohli na svoj nákup využiť zľavový kupón.
Alisa Sklyarová, popredná odborníčka a projektová manažérka PromoCodius tvrdí: “Používanie zľavových kupónov a kódov zlepšuje marketingové stratégie firiem a pomáha zvýšiť predaje, ak sú tieto akcie súčasťou už zabehnutej marketingovej stratégie a kombinované s ďalšími promo akciami.”
Zľavové kupóny a promo kódy zvyšujú predaje
Využitie promo kódov našlo svoje miesto v e-commerce, ale aj v kamenných predajniach. Zákazníci, ktorí sú vo fáze pred platením a v nákupnom košíku nemajú možnosť využiť zľavový kupón tento nákup nevykonajú. Z toho dôvodu promo kódy získavajú na popularite u takmer všetkých predajcov.
Ak sa pozrieme na súčasný trh s oblečením, obuvou a doplnkami, tak viac ako 90 % značiek využíva vo svojej marketingovej stratégii rôzne odmeny, zľavy, promo kódy a akcie 2+1, alebo odporuč obchod známemu za províziu vo forme darčeku.
Táto stratégia sa vypláca, čo dokazuje internetový obchod About You, ktorý pravidelne ponúka atraktívny zľavový kód About You na pánske a dámske oblečenie a ďalší tovar.
Prečo by mali obchody do svojej marketingovej stratégie zahrňovať zľavové kupóny?
Odpovedať na túto otázku môžeme 3 hlavnými dôvodmi a tými sú:
- zvýšenie prílivu zákazníkov,
- zvýšenie predajov,
- lojálnosť zákazníkov a ich návratnosť.
Vďaka online promo kódom e-commerce platformy dokážu prilákať viac nových a potenciálnych zákazníkov a zvýšiť tak povedomie o svojich produktoch, a následne ich predaj.
Okrem toho majú zákazníci tendencie sa do obchodu, ktorý ponúka zaujímavé a výhodné zľavy opakovane vracať a nakúpiť.
Podľa výsledkov z PromoCodius, obchody, ktoré zaviedli zľavové kupóny dosahujú konverzie vo výške až 7 %, oproti 0,2 % v obchodoch, ktoré zľavové kupóny neponúkajú.
Taktiež je dôležité uvedomiť si, že ponuka takýchto zľavových kupónov by mala byť priamym odrazom značky a v spojení s imidžom tovaru, ktorý obchod ponúka.
Väčšie portfólio rôznych zľavových kupónov a promo kódov by vyzeralo asi zvláštne, ak by sa jednalo o vysoko kvalitný luxusný tovar.
Obchody by mali zvážiť kvôli vyššie zmieneným dôvodom využitie zľavových kupónov, no na druhej strane by mali tieto zľavy odrážať hodnoty značky a jej imidž.
Promocodius je online platforma, ktorá ponúka aktuálne kupóny a zľavy viac než tisícky známych a populárnych obchodov. Bola založená v roku 2016 a pôsobí v krajinách ako Ukrajina, Česká republika, Poľsko, Slovensko, Rumunsko, Švédsko, Dánsko, Fínsko, Nórsko, Španielsko, Mexiko, Spojené štáty americké a Turecko.