Trnavské rybníky
reklama

Na vybudovanie cyklotrasy medzi Piešťanmi a Vrbovým vybrali firmu

AKTUALITY - Región | 25.10.2023, 10.14, prispievatelia

Združenie Zelená cesta ešte čaká na podpísanie zmluvy o nenávratnom finančnom príspevku z Plánu obnovy.

Na vybudovanie cyklotrasy medzi Piešťanmi a Vrbovým vybrali firmu

Vizualizácia budúcej cyklotrasy. Zdroj: Zelená cesta

reklama

 

Cyklotrasu medzi mestami Piešťany a Vrbové postaví za 4,4 milióna eur spoločnosť OHLA ŽS z Brna, ktorá zvíťazila v opakovanom verejnom obstarávaní.

 

Cyklotrasa povedie po nevyužívanej železničnej trati, ktorú si združenie obcí Zelená cesta dlhodobo prenajalo od Železníc Slovenskej republiky.

 

Spojí Piešťany, Trebatice, Krakovany a Vrbové, jej súčasťou bude vytvorenie rekreačnej zóny v bývalej železničnej stanici Vrbové a mobiliár pre cyklistov.

Trnava - Kamenáč
reklama

 

Napriek podpísanej zmluve so zhotoviteľom sa začiatok prác ešte odkladá, združenie Zelená cesta čaká na podpísanú zmluvu o nenávratnom finančnom príspevku z Plánu obnovy.

 

„Máme z ministerstva dopravy oznámenie, že sme s našou žiadosťou uspeli, zaslali sme ministerstvu podklady k vypracovaniu zmluvy, tá stále nie je podpísaná,“ povedal predseda združenia Zelená cesta a starosta Trebatíc Juraj Valo.

 

Ak bude zmluva o nenávratnom finančnom príspevku z Plánu obnovy podpísaná, potom sa môže stavebná firma pustiť do práce. Na výstavbu cyklotrasy má podľa zmluvy 12 mesiacov.

 

Od prvej myšlienky na bezpečné cyklistické prepojenie Piešťan a Vrbového uplynulo už 15 rokov. Obce z regiónu podľa Juraja Vala majú aj ďalšie plány ako prepojiť cyklotrasami celý mikroregión.

 

Jedna povedie z Trebatíc do Veľkých Kostolian. Ďalšia má v budúcnosti spojiť Veľké Kostoľany s mestom Vrbové.

 

„Mali by sme tak celý náš mikroregión, 15 obcí vrátane Vrbového, zosieťovaný cyklotrasami a prepojený s Piešťanmi, a tak aj s Vážskou cyklomagistrálou,“ vysvetlil Valo.

 

Na prípravu týchto cyklotrás dotknuté obce tiež vytvorili združenia, ktoré sa budú snažiť takisto získať peniaze z európskych zdrojov.

 

Železničnú trať z Piešťan do Vrbového otvorili v októbri 1906, v druhej polovici minulého storočia jej úlohu preberali autobusy.

 

Osobná preprava tu definitívne skončila v roku 1978. O záchranu trate sa niekoľko rokov snažili ľudia z občianskeho združenia Čango, ktorí presadzovali jej využívanie na turistické účely a vybudovanie cyklotrasy popri nej.

 

Napokon predsa len zvíťazila myšlienka využitia telesa trate pre cyklistov.

 

SITA

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy
TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2023. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda 30 rokov na SR
reklama