Na vybudovanie cyklotrasy medzi Piešťanmi a Vrbovým vybrali firmu
AKTUALITY - Región | 25.10.2023, 10.14, prispievatelia
Združenie Zelená cesta ešte čaká na podpísanie zmluvy o nenávratnom finančnom príspevku z Plánu obnovy.

Vizualizácia budúcej cyklotrasy. Zdroj: Zelená cesta
reklama
Cyklotrasu medzi mestami Piešťany a Vrbové postaví za 4,4 milióna eur spoločnosť OHLA ŽS z Brna, ktorá zvíťazila v opakovanom verejnom obstarávaní.
Cyklotrasa povedie po nevyužívanej železničnej trati, ktorú si združenie obcí Zelená cesta dlhodobo prenajalo od Železníc Slovenskej republiky.
Spojí Piešťany, Trebatice, Krakovany a Vrbové, jej súčasťou bude vytvorenie rekreačnej zóny v bývalej železničnej stanici Vrbové a mobiliár pre cyklistov.
Napriek podpísanej zmluve so zhotoviteľom sa začiatok prác ešte odkladá, združenie Zelená cesta čaká na podpísanú zmluvu o nenávratnom finančnom príspevku z Plánu obnovy.
„Máme z ministerstva dopravy oznámenie, že sme s našou žiadosťou uspeli, zaslali sme ministerstvu podklady k vypracovaniu zmluvy, tá stále nie je podpísaná,“ povedal predseda združenia Zelená cesta a starosta Trebatíc Juraj Valo.
Ak bude zmluva o nenávratnom finančnom príspevku z Plánu obnovy podpísaná, potom sa môže stavebná firma pustiť do práce. Na výstavbu cyklotrasy má podľa zmluvy 12 mesiacov.
Od prvej myšlienky na bezpečné cyklistické prepojenie Piešťan a Vrbového uplynulo už 15 rokov. Obce z regiónu podľa Juraja Vala majú aj ďalšie plány ako prepojiť cyklotrasami celý mikroregión.
Jedna povedie z Trebatíc do Veľkých Kostolian. Ďalšia má v budúcnosti spojiť Veľké Kostoľany s mestom Vrbové.
„Mali by sme tak celý náš mikroregión, 15 obcí vrátane Vrbového, zosieťovaný cyklotrasami a prepojený s Piešťanmi, a tak aj s Vážskou cyklomagistrálou,“ vysvetlil Valo.
Na prípravu týchto cyklotrás dotknuté obce tiež vytvorili združenia, ktoré sa budú snažiť takisto získať peniaze z európskych zdrojov.
Železničnú trať z Piešťan do Vrbového otvorili v októbri 1906, v druhej polovici minulého storočia jej úlohu preberali autobusy.
Osobná preprava tu definitívne skončila v roku 1978. O záchranu trate sa niekoľko rokov snažili ľudia z občianskeho združenia Čango, ktorí presadzovali jej využívanie na turistické účely a vybudovanie cyklotrasy popri nej.
Napokon predsa len zvíťazila myšlienka využitia telesa trate pre cyklistov.
SITA