Trnavské rybníky
reklama

Víťazné fotografie zhotovil iPhonom

AKTUALITY - Trnava | 17.10.2011, 19.24, Katarína Rosinová

TRNAVA – V Západnom krídle radnice v pondelok otvorili súťažnú výstavu fotografií Genius loci. Ako vyplýva z názvu, jej cieľom je zachytiť objektívom fotoaparátu ducha nášho mesta. Pre každého z dvadsiatich šiestich autorov, ktorí sa tento rok zapojili, to znamená niečo iné.

Víťazné fotografie zhotovil iPhonom

Samuel Juriš ukázal, že nezáleží na tom, čím fotíte. Foto: Autorka

Púpavy pri aleji
reklama

Jedni obdivujú staré budovy, iní v hmle ponorené prírodné scenérie či typické podujatia, ako Trnavská trinástka alebo Tradičný trnavský jarmok.
Viacnásobný víťaz z minulých ročníkov Lukáš Plecho si zobral na mušku domov dôchodcov. Porota jeho prácu ocenila druhým miestom. S pomyselnou zlatou medailou odišiel Trnavčan Samuel Juriš. Svojím cyklom fotografií dokázal, že naozaj nezáleží na tom, čím fotíte, ale čo a ako fotíte. Obrázky totiž zhotovil iPhonom, upravil ich v počítačovom programe a následne vyvolal ako klasické fotografie. Jeho netradičný pohľad na mesto spočíva najmä v spojení historickej fotografie s modernými budovami. „Skice som zbieral celý rok. Výhoda mobilného telefónu je v tom, že ho má človek stále pri sebe,“ odôvodnil víťaz.
Prekvapením štvrtého ročníka vekovo neobmedzeného podujatia bola najmladšia účastníka Barborka Bezáková, ktorá má len deväť rokov. Do súťaže sa zapojila spolu s mamou Zuzanou. Obe získali čestné uznanie. „Chodievame na rodinné prechádzky, najčastejšie do Kamenného mlyna. Tam vznikli aj ocenené fotografie,“ prezradila Zuzana. Barborka dodala, že fotenie ju veľmi baví a zapájať sa do súťaže chce aj v budúcnosti.

 

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2025. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda Trnava
reklama
Canis safety
reklama