Obchvat Hlohovca chce župa vidieť medzi strategickými investíciami rezortu dopravy
AKTUALITY - Hlohovec | 11.7.2024, 11.10, prispievatelia
Vybudovanie nového mosta cez Váh v oblasti Hlohovca je podľa vedenia Trnavského samosprávneho kraja nutnosťou.
![Obchvat Hlohovca chce župa vidieť medzi strategickými investíciami rezortu dopravy](./clanky/hlohovec_most_240711.jpg)
Most v Hlohovci. Foto: TTSK
Trnavský samosprávny kraj apeluje na ministerstvo dopravy, aby do svojho zoznamu strategických investícií zahrnulo objekty cestnej infraštruktúry, ktorých výstavbu župa vyhodnotila ako prioritnú.
Ide o obchvat Hlohovca, vrátane nového mosta ponad rieku Váh, obchvaty Senice a Jablonice, a vybudovanie cesty I. triedy Galanta – Medveďov.
„Za najdôležitejšie považujeme vybudovanie obchvatu Senice a Jablonice, a tiež novú cestu I. triedy, ktorá by vytvorila priame spojenie Dunajskej Stredy a Galanty. Zároveň v súvislosti s komplexnou rekonštrukciou mosta cez rieku Váh v Hlohovci sa ukázalo, že tento most má nadregionálny význam, ako i to, že vybudovanie druhého mosta cez Váh v tejto oblasti je nutnosťou,“ povedal predseda Trnavského samosprávneho kraja Jozef Viskupič.
Župa podľa neho už oslovila ministra dopravy Jozefa Ráža s požiadavkou o zaradenie týchto štyroch dopravných projektov do strategických investícií ministerstva.
Diskutovať je podľa neho potrebné aj o ďalších dôležitých cestných úsekoch v Trnavskom kraji.
Za optimálne riešenie nepriaznivej dopravnej situácie v Senici a v Jablonici považuje župa vybudovanie obchvatov, ktoré by odklonili najmä tranzitnú dopravu z prieťahov dotknutých sídiel.
O nutnosti vybudovať obchvat Hlohovca, vrátane nového mosta ponad Váh, hovorila župa ešte počas rekonštrukcie súčasného mosta na frekventovanej ceste II. triedy.
Touto požiadavkou apelovala župa na ministerstvo dopravy aj v minulom roku. Vtedy na žiadosť župy zadal rezort dopravy Slovenskej správe ciest vypracovať štúdiu realizovateľnosti výstavby cesty I/64 v úseku Nitra – Hlohovec – križovatka D1.
Obchvat Senice je zaradený medzi prioritné úseky dopravnej infraštruktúry, a to na vysokom 30. mieste. Z analýzy Útvaru hodnoty za peniaze vyplýva, že má zmysel ho zaradiť aj do harmonogramu prípravy a výstavby projektov cestnej infraštruktúry.
.
Župa považuje za potrebné aj vybudovanie dopravného prepojenia Galanta – Medveďov novou cestou I. triedy. Tým by sa vyriešil problém s narastajúcou tranzitnou dopravou smerujúcou z hraničného priechodu Medveďov na sever po cestách II. triedy, ktoré nie sú stavané na zvyšujúcu sa intenzitu nákladnej tranzitnej dopravy.
Vláda v stredu schválila osvedčenie o strategickej investícii pre desať cestných a šesť železničných stavieb. Do výberu sa dostali všetky vládne diaľničné priority aj medzinárodné železničné trate do Česka a Rakúska. Z cestných stavieb nie je ani jedna na území Trnavského kraja.
SITA