Trnavské rybníky
reklama

Jakub Hirner o štúdiu v zahraničí: Bilingválna príprava na gymnáziu bola kľúčová

RELAX - Rozhovory | 9.12.2024, 15.37, prispievatelia

Bývalý študent Súkromného bilingválneho gymnázia BESST v Trnave Jakub Hirner momentálne študuje na prestížnej univerzite v Londýne. Na Imperial College, ktorá patrí medzi TOP 10 európskych univerzít, sa vzdeláva v odbore mechanického inžinierstva (Mechanical engineering), ktorý sa zaoberá návrhom, analýzou, výrobou a údržbou mechanických systémov. Pre svoju bývalú školu poskytol rozhovor, ktorý vám prinášame aj na našich stránkach.

Jakub Hirner o štúdiu v zahraničí: Bilingválna príprava na gymnáziu bola kľúčová

Jakub Hirner.


Ako ti vedomosti a zručnosti získané na bilingválnom gymnáziu BESST pomohli v ďalšom štúdiu a v živote?
- Štúdium na gymnáziu mi poskytlo silný základ v prírodných vedách a kritickom myslení, ktoré využívam každodenne pri štúdiu mechanického inžinierstva. Schopnosť pochopiť a prepájať teoretické vedomosti s praxou je v technických odboroch neoceniteľná.

 

Gymnázium mi navyše dalo priestor na rozvoj kreativity pri riešení problémov, čo sa ukázalo ako veľmi cenné nielen pri ďalšom štúdiu, ale aj v bežnom živote.

 

 

Uľahčilo ti štúdium na bilingválnom gymnáziu prijatie na zahraničnú univerzitu?
- Rozhodne áno. Kvalitná príprava v matematike a fyzike, ktorú som získal na našom gymnáziu, bola kľúčovým faktorom pre prijatie na univerzitu.

 

Štúdium na úrovni A level z týchto predmetov mi umožnilo úspešne zvládnuť náročné prijímacie kritériá, a navyše mi poskytlo dobrý základ na zvládnutie vysokoškolského tempa. Angličtina, ktorú som si počas štúdia osvojil, tiež uľahčila prechod do zahraničného prostredia.

 

 

Aké výzvy si musel prekonať pri prechode zo stredoškolského na vysokoškolské štúdium v zahraničí?
- Najväčšou výzvou bolo prispôsobiť sa časovej záťaži, hlavne na projekty. Kým na gymnáziu sme robili menšie projekty zvládnuteľné behom týždňa, na univerzite som pracoval na komplexných úlohách niekedy aj celý rok, ako napríklad modifikácia spaľovacieho motora či programovanie simulácií pohybu tekutín.

 

Projekty, ktoré som robil na gymnáziu, ma na túto zmenu určite pripravili, najmä čo sa týka praktického prístupu a schopnosti aplikovať vedomosti na kreatívne riešenie úloh.

 

Avšak, kľúčovou zručnosťou, ktorú som sa musel naučiť, bolo zvládanie časového manažmentu. Kvôli veľkej záťaži som si musel efektívne plánovať čas, aby som dokázal zvládnuť všetky úlohy a zároveň pracoval na dlhodobých projektoch.

 

 

Čo by si povedal o bilingválnom gymnáziu BESST v Trnave niekomu, kto ho nepozná?
- Gymnázium vytváralo akademické prostredie, ktoré podporovalo priateľskú a otvorenú atmosféru medzi učiteľmi a študentmi. Učitelia nás viedli nielen k tomu, aby sme sa naučili fakty, ale aj aby sme im rozumeli a vedeli ich použiť v praxi.

 

Povzbudzovali nás k samostatnosti, zvedavosti a skúmaniu nových ciest, čím nám poskytli nielen pevné základy do ďalšieho štúdia, ale aj sebadôveru skúšať nové veci a rozvíjať sa osobnostne.

 

 

Ako si spomínaš na svoje roky strávené na gymnáziu? Máš obľúbené spomienky alebo zážitky?
- Asi najväčším zážitkom bolo celosvetové finále v súťaži v stavaní a programovaní lego robotov First Lego League. Toto finále bolo v americkom Detroite a bola to najväčšia akcia, ktorej som sa zúčastnil.

 

Prebojovať sa tam však bolo dosť náročné. Venovali sme sa príprave nielen denne po vyučovaní, ale strávili sme v škole množstvo sobôt a nediel.

 

 

Aké rady by si dal súčasným študentom, ktorí sa pripravujú na štúdium v zahraničí?
- V prvom rade by som im chcel povedať, aby sa toho nebáli – zvládlo to už množstvo ľudí pred nimi, zvládnu to aj oni, a určite to bude úžasný zážitok. Je však dôležité nepodceniť prípravu.

 

Zodpovednosť za to, či sa veci naučia do hĺbky a využijú všetky príležitosti naplno, je predovšetkým na nich. Škola im tieto príležitosti ponúkne, poskytne potrebnú podporu, ale využitie záleží len na nich.

 

 

V čom sú odlišní učitelia na Slovensku a v zahraničí?
- Učitelia u nás a v zahraničí majú mnoho spoločného, čo je zrejmé aj z prítomnosti zahraničných lektorov na našom gymnáziu.

 

Naši učitelia a lektori sú veľmi priateľskí a ochotní pomôcť, čím vytvárajú prostredie, kde sa študenti neboja klásť otázky a hľadať odpovede.

 

Na zahraničných univerzitách sú učitelia často uznávanými odborníkmi vo svojom odbore, čo prináša jedinečnú možnosť učiť sa od ľudí s priamym vplyvom na vývoj v danej oblasti.

 

 

Aké sú tvoje plány do budúcnosti?
- Do budúcnosti by som sa rád venoval projektom, ktoré spájajú moje záujmy v mechanike tekutín, aerodynamike a elektronike.

 

Hoci zatiaľ nemám úplne konkrétny cieľ, chcel by som sa podieľať na inovatívnych technických projektoch s reálnym dopadom.

 

Plánujem sa však časom vrátiť na Slovensko, kde by som rád zužitkoval svoje skúsenosti a prispel k rozvoju technológií u nás.

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2025. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda Trnava
reklama
Canis safety
reklama