V kraji uzavreli ďalší most, Viskupič upozorňuje na alarmujúcu situáciu
AKTUALITY - Región | 27.1.2025, 14.16, Ján Král
Mosty musia byť podľa trnavského župana témou pre vládu na čele s premiérom, ale aj pre parlament a prezidenta.

Most je už pre dopravu uzavretý. Foto: Polícia
V Trnavskom kraji prišlo k úplnej uzávere ďalšieho mosta, ktorý nevyhnutne potrebuje obnovu. Okresný úrad Senica vydal po konzultácii s Okresným dopravným inšpektorátom Skalica rozhodnutie o úplnej uzávere mosta M1644 Brodské - Lanžhot na ceste II. triedy.
Nariadenie vstúpilo do platnosti od pondelka 27. januára od 14:00 a platí pre všetky druhy dopravy vrátane cyklistov a peších.
Rekonštrukciu hraničného mosta plánuje TTSK v spolupráci s Juhomoravským krajom, ktorý zabezpečuje projektovú prípravu.
„Výrazné zaťaženie mosta počas povodní malo za následok vytvorenie trhlín, ktoré objavili počas mimoriadnej technickej prehliadky," informovuje Juhomoravský kraj.
Ako informovalo komunikačné oddelenie Úradu Trnavského samosprávneho kraja (TTSK), župa zabezpečila označenie obchádzkových trás a zároveň požiadala ministra dopravy SR Jozefa Ráža o dočasné vyňatie dotknutého úseku diaľnice zo zoznamu spoplatnených úsekov, aby sa minimalizoval dopad na obyvateľov a podnikateľov v regióne.
Česká strana avizovala obdobný postup voči svojmu rezortu.
Obchádzka mosta má takmer 50 kilometrov, vedie po cestách II. a III. triedy, a to z Kútov cez Holíč do Českej republiky.
„Situácia s mostami je alarmujúca. Ak sa vláda nezačne prioritne venovať tomuto problému, hrozí kolaps dopravy. To sa týka celého Slovenska,“ vraví trnavský župan Jozef Viskupič.
Obchádzková trasa mosta. Zdroj: TTSK
Mosty musia byť podľa Viskupiča témou pre vládu na čele s premiérom, ale aj pre parlament a prezidenta.
„Bez ich okamžitých krokov budeme nútení zatvárať mosty, čo ochromí dopravu a ohrozí každodenné fungovanie státisícov ľudí, ktorí dochádzajú za prácou, vzdelaním alebo lekárskym ošetrením. To pre ľudí v regiónoch tiež znamená obchádzkové trasy, vyššie náklady a stratený čas,“ pokračoval Viskupič.
„Už roky upozorňujem, že kraje suplujú úlohu štátu. Zdedili sme investičný dlh, ktorého úroky nás dobiehajú. Na regionálnych cestách robíme maximum. Využívame vlastné aj európske zdroje, no to naozaj nestačí. Bez spolupráce na všetkých úrovniach a systémového zabezpečenia financií od vlády budeme mosty preventívne zatvárať jeden po druhom, ak nechceme aby nám padli na hlavu, a to aj doslova. A s pribúdajúcimi rokmi to bude len horšie. Hraničný most Brodské-Lanžhot je ďalším z príkladov mostov v havarijnom stave - v 7. stupni. Apelujem na vládu, aby prestala ignorovať tento problém a konala, kým nebude neskoro,“ dodal Viskupič.