Trnavské rybníky
reklama

Chystajte bicykle, poznáme termín otvorenia cyklotrasy Zelená cesta

AKTUALITY - Región | 22.2.2025, 20.20, prispievatelia

Primátori a starostovia Piešťan, Vrbového, Krakovian a Trebatíc sa o vybudovanie bezpečnej cyklotrasy snažili celé roky.

Chystajte bicykle, poznáme termín otvorenia cyklotrasy Zelená cesta

Na cyklotrase už zostáva dokončiť len maličkosti. FOTO: Pavol Machovič

BESST
reklama

 

Cyklotrasu Zelená cesta medzi mestami Vrbové a Piešťany plánujú slávnostne otvoriť 1. mája tohto roku.

 

Rok od začiatku jej výstavby zostáva dorobiť už len drobné práce, ako je druhá vrstva nástreku stredovej čiary, nainštalovanie 970 solárnych svetelných gombíkov v stredovej línii cyklotrasy, dokončiť náter zábradlí, osadiť cykloturistické značenia a absolvovať kolaudačný proces. Informoval o tom Radoslav Mlynár zo združenia obcí Zelená cesta.

 

Združenie obcí si od Železníc Slovenskej republiky prenajalo nevyužívanú železničnú trať Piešťany - Krakovany - Trebatice - Vrbové a po odstránení koľajníc, podvalov a časti štrkového lôžka na nej dokončuje 7,6 kilometra dlhú cyklotrasu s asfaltovým povrchom a šírkou tri metre.

Optimaliácia MAD Trnava
reklama

 

Primátori Piešťan, Vrbového a starostovia obcí Trebatice a Krakovany zo združenia Zelená cesta pripravovali túto cyklotrasu približne 15 rokov.

 

Keď už boli všetky prípravné práce vo finále, združenie muselo opakovať verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby.

 

Najväčší problém, ktorým bolo financovanie, pomohli vyriešiť milióny eur z Plánu obnovy a odolnosti. Náklady podľa zverejnených zmlúv dosiahnu približne 5 miliónov eur.

 

Ako ďalej informoval Radoslav Mlynár, súčasťou prác bola okrem iného aj rekonštrukcia siedmich mostných objektov, vrátane vybudovania nových pilierov mosta pri križovaní s cestou II/499 a kompletnej sanácie mosta nad D1, ďalej inštalácia bezpečnostného zábradlia cyklotrasy v dĺžke takmer 3,6 kilometra, rekonštrukcia priecestí II/504 Krakovany a II/499 Kocurice a osadením nového osvetlenia a zvodidiel.

 

 

Dnes už neexistujúcu železničnú trať z Piešťan do Vrbového otvorili v októbri 1906, v druhej polovici minulého storočia jej úlohu preberali autobusy. Osobná preprava tu definitívne skončila v roku 1978.

 

O záchranu trate sa niekoľko rokov snažili ľudia z občianskeho združenia Čango, ktorí presadzovali vybudovanie cyklotrasy popri nej, čo bolo pre komplikované vlastnícke vzťahy takmer nemožné.

 

Napokon zvíťazila silná spoločenská objednávka na bezpečné cyklistické spojenie Piešťan a Vrbového na telese trate. Ľudia tento zámer v minulosti podporili napríklad cyklojazdami medzi týmito mestami, ale aj petíciou, ktorú podpísalo viac ako 3500 ľudí.

SITA

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2025. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda TANEX
reklama