Trnavské rybníky
reklama

Nové Pantery vyrábajú aj v Trnave, cieľom je dostať ľudí z áut do vlakov

AKTUALITY - Trnava | 3.6.2025, 14.07, prispievatelia

V Trnave prebieha finálna montáž a „oživenie“ Panterov.

Nové Pantery vyrábajú aj v Trnave, cieľom je dostať ľudí z áut do vlakov

Minister dopravy Jozef Ráž prezradil, že vlaky nepozná len z vonku, ale nimi aj cestuje. V Trnave si vyskúšal najnovšieho Pantera. FOTO: Pavol Machovič

Púpavy pri aleji
reklama

 

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) dnes vyslala na trať nový vlak typu Panter. Ide o štvorčlánkovú jednotku s kapacitou 343 miest na sedenie, moderným vybavením a nízkopodlažným nástupom.

 

Je prvým z piatich dodaných Panterov, ktoré sú financované z Plánu obnovy a odolnosti. Tieto vlaky budú nasadzované na regionálnych tratiach v Trnavskom a Banskobystrickom kraji.

 

ZSSK má vo svojom portfóliu už 35 jednotiek tohto typu. Do konca tohto roku ich má premávať na tratiach 39, v roku 2026 je naplánovaná dodávka ďalších šiestich súprav.

Lopta Trnava
reklama

 

Ide o najväčší a najmodernejší rad elektrických regionálnych vlakov v histórii osobnej železničnej dopravy na Slovensku.

 

„Toto je to, čo robí našu dopravu na železnici modernejšou, ekologickejšou a výrazne komfortnejšou. Tieto jednotky sú vybavené klimatizáciou, wifi a vďaka nízkemu nástupu sú vhodné aj pre ľudí so zhoršenou mobilitou,“ povedal pred odchodom nového Pantera z Trnavy do Kútov minister dopravy Jozef Ráž.

 

Nasadzovanie takýchto vlakov je podľa neho ďalším z krokov k cieľu, ktorým je dostať viac ľudí z áut do vlakov. Po modernizácii tratí by takéto vlaky mali byť nasadené aj na východe Slovenska.

 

V Trnavskom kraji budú nové jednotky voziť ľudí na linkách Trnava - Galanta a Trnava - Kúty, v Banskobystrickom na linkách Banská Bystrica - Zvolen a Zvolen - Nová Baňa.

 

Najnovší Panter bude jazdiť na trati Trnava - Kúty. FOTO: Pavol Machovič

 

 

Tohtoročných päť nových Panterov bude podľa generálneho riaditeľa ZSSK Petra Helexu stáť približne 42,3 milióna eur, cieľom spoločnosti je dosiahnuť stopercentné financovanie z prostriedkov Plánu obnovy a odolnosti.

 

Nové jednotky Panter vznikajú v spolupráci Škoda Group a slovenského podniku ŽOS Trnava. Podľa generálneho riaditeľa ŽOS Miloša Kyselicu v Trnave prebieha finálna montáž a „oživenie“ Panterov.

 

Naspäť do podniku sa vrátia na prvé opravy po ubehnutí milióna kilometrov, čo býva v závislosti od ich nasadenia v doprave po dvoch až štyroch rokoch.

 

Pantery sa finalizujú v ŽOS Trnava, o význame zákazky hovoril pred odchodom najnovšieho do Kútov generálny riaditeľ podniku Miloš Kyselica. FOTO: Pavol Machovič

 

 

Dlhoročná spolupráca slovenského podniku a Škoda Group umožnila zvýšiť zamestnanosť v regióne Trnavy.

 

Prvých 25 elektrických jednotiek Panter bolo na Slovensko dodaných v rokov 2021 – 2022, financované boli z eurofondov.

 

Ďalších deväť kusov pribudlo v roku 2023. Aktuálna dodávka piatich kusov je súčasťou prvej opcie, súčasťou druhej bude na budúci rok šesť vlakov.

 

 

SITA

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2025. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda TANEX
reklama