Trnavské rybníky
reklama

Železnice rekonštrukciu trate Šelpice – Boleráz odkladajú, bola by príliš drahá

AKTUALITY - Región | 6.10.2025, 07.24, prispievatelia

Rekonštrukcia trate mala podľa pôvodného zámeru odstrániť riziká spôsobené opotrebovaným železničným zvrškom, zvýšiť bezpečnosť dopravy a komfort cestovania, ako aj obnoviť nástupištia so zlepšeným osvetlením na zastávke Klčovany.

Železnice rekonštrukciu trate Šelpice – Boleráz odkladajú, bola by príliš drahá

Ilustračné foto: pixabay.com

Púpavy pri aleji
reklama

 

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zrušili dve verejné obstarávania na rekonštrukciu železničných tratí, keďže ponuky uchádzačov prekročili predpokladané rozpočty projektov.

 

Ide o stavby Šelpice – Boleráz v okrese Trnava a Veľký Horeš – Streda nad Bodrogom na východe Slovenska, ktoré mali byť financované z Plánu obnovy a odolnosti SR.

 

Podľa zverejnených informácií bola predpokladaná hodnota zákazky Šelpice – Boleráz stanovená na 9,69 milióna eur bez DPH, avšak najnižšia z troch ponúk dosiahla 11,51 milióna eur bez DPH, teda o približne 16 percent viac.

Whatsapp Trnava
reklama

 

Najvyššia ponuka predstavovala 13,6 milióna eur, čo je o 29 percent nad rozpočtom. Obstarávateľ preto rozhodol o zrušení zákazky s odôvodnením, že nemá vlastné zdroje na pokrytie rozdielu a dodatočné financovanie z Plánu obnovy nie je možné.

 

„Vynaloženie väčších finančných prostriedkov, ako obstarávateľ kalkuloval, by s ohľadom na iné, vyššie prevádzkové priority, neprinieslo adekvátnu hodnotu za vynaložené prostriedky. Od obstarávateľa preto nemožno rozumne očakávať, aby v obstarávaní pokračoval,“ uviedol v oznámení o zrušení verejného obstarávania riaditeľ Centra logistiky a obstarávania ŽSR Branislav Vavrinčík.

 

Vo verejnom obstarávaní, vyhlásenom ešte v roku 2024, bola pôvodne ako najvýhodnejšia vyhodnotená ponuka skupiny PORR – Šelpice – Boleráz v hodnote 13,25 milióna eur bez DPH.

 

Proces obstarávania však sprevádzali námietky, pre ktoré Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) v apríli tohto roka nariadil opätovné vyhodnotenie ponúk.

 

Po opätovnom preskúmaní výsledkov sa ŽSR rozhodli verejnú súťaž definitívne zrušiť.

 

Rekonštrukcia prvej koľaje trate mala podľa pôvodného zámeru odstrániť riziká spôsobené opotrebovaným železničným zvrškom, zvýšiť bezpečnosť dopravy a komfort cestovania, ako aj obnoviť nástupištia so zlepšeným osvetlením na zastávke Klčovany.

Súčasťou projektu bola aj oprava mostných objektov a železničného priecestia.

 

K podobnému záveru, s rovnakým odôvodnením, dospel obstarávateľ aj pri zákazke Veľký Horeš – Streda nad Bodrogom, ktorá mala riešiť rekonštrukciu trate na úseku medzi Čiernou nad Tisou a Košicami.

 

Po zrušení obstarávania ŽSR oznámili, že v súčasnosti neuvažujú o opätovnom vyhlásení súťaže na žiadnu z uvedených stavieb.

SITA

 

 

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2025. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda Trnava
reklama
Canis
reklama