Kamenný mlyn a Trstínsku cestu má spojiť nové cestné prepojenie
AKTUALITY - Trnava | 16.12.2025, 14.40, prispievatelia
Mesto Trnava hľadá projektanta severozápadného prepojenia Kamennej cesty so severným obchvatom
V súčasnosti má Trnava obchvat po Trstínsku cestu. Jeho pokračovaním by mohlo byť aj prepojenie na Kamennú cestu. Ilustračné foto: Ján Král
Mesto Trnava hľadá vo verejnom obstarávaní projektanta nového severozápadného prepojenia od Kamennej cesty po cestu I/51.
Okrem novej cestnej komunikácie tu samospráva ráta aj s chodníkom pre peších a cyklotrasou. Predpokladaná hodnota zákazky je vyčíslená na 685 tisíc eur. Lehota na predkladanie ponúk končí 30. januára 2026.
Nová komunikácia má začínať na Kamennej ceste v križovaní s Ulicou J. Dopyeru, pokračovať bude križovaním s Modranskou cestou, ďalšej križovaním s Orešianskou cestou a končiť bude napojením na križovatku severného obchvatu Trnavy na ceste I/51.
„Účelom komunikácie je efektívne odbremeniť komunikácie vo vnútornom meste od tranzitujúcich vozidiel a čo najviac z nich presunúť na existujúci obchvat. Dispozície komunikácie však musia byť navrhnuté v čo najúspornejšom charaktere v zmysle nákladov na realizáciu. Objednávateľ preferuje riešenie križovatiek v úrovňovej podobe,“ uvádza radnica v opise predmetu zákazky.
Celková dĺžka prepojenia má byť zhruba 3 kilometre, plánovaná je tu dvojpruhová cesta. Plocha riešeného územia je približne 68 450 metrov štvorcových.
Mestský úrad v Trnave pripomína, že pozemky pod plánovaným severozápadným prepojením nie sú vo vlastníctve mesta. Majetkoprávne usporiadanie by malo prebiehať počas projektovania.
Mesto Trnava sa v tomto roku podujalo zabezpečiť aj aktualizáciu dokumentácie pre výstavbu južného obchvatu. Prevzala tak na seba úlohu Slovenskej správy ciest, ktorá by mala obchvat aj stavať.
Primátor Peter Bročka takýto krok v minulosti vysvetľoval tak, že ak sa chce Trnava obchvatu dožiť, musí si ho naprojektovať za vlastné peniaze.
SITA






Medzi Leopoldovom a Hlohovcom jazdia namiesto vlakov autobusy











