Poslanci schválili vyrovnaný rozpočet, no bude sa šetriť
AKTUALITY - Trnava | 14.12.2011, 08.30, Gabriel Kopúnek
Poslanci mestského zastupiteľstva schválili v utorok vyrovnaný rozpočet na budúci rok a prijali zmeny vo všeobecných záväzných nariadeniach, ktorými sa zvyšujú miestne dane či poplatky za odvoz smetí.

Rokovanie zastupiteľstva na chvíľu prerušili členovia FS Trnavček. Lucie povymetali kúty, a potom všetci zaspievali vianočné koledy. Foto: autor
Hoci znie zvýšenie daní z nehnuteľností o 51 percent v Trnave a až o cca 70 percent v mestskej časti Modranka drasticky, v reáli to ročne zaťaží peňaženky obyvateľov len o niekoľko eur navyše. „Napríklad pri klasickom trojizbovom byte, aký mám aj ja, sa zvýši daň z 15 na 23 eur. Je to len pätina z toho, čo domácnosť ročne zaplatí len na poplatkoch plynárom či elektrárňam,“ vysvetľoval primátor Vladimír Butko. Plénum, až na poslankyňu za Modranku Agnesu Petkovú, návrh VZN schválilo. Modrančanom sa totiž nepáči, že budú platiť rovnaké dane ako mešťania. Novela zákona však iný postup radnici ani neumožnila. Keby VZN poslanci neprijali, nemuseli by mať žiadne dane.
Taktiež poplatky za odvoz komunálneho odpadu na jedného obyvateľa a rok až tak rodinné rozpočty nezaťažia. V bytových domoch vzrastú o päť eur, v rodinných domoch podľa počtu členov domácnosti od 5,43 po 7,96 eura. Radnica toto zvýšenie odôvodnila tým, že náklady na likvidáciu odpadov sú vyššie než príjem od obyvateľov a firiem. Naposledy sa zvyšovali v januári 2008 o 40 percent.
Tieto aj iné príjmy sa napokon odzrkadlili v samotnom rozpočte mesta na budúci rok. Ako uviedol primátor Butko, to, čo ľudia mestu zaplatia, im mesto recipročne vráti. Výdavky mesta budú v roku 2011 predstavovať cez 48,6 milióna eur, rovnakú sumu chce samospráva aj získať. Rozdelené sú do 21 kapitol, pričom na väčšie investície v rámci jednotlivých mestských častí nebude. Bežné výdavky sú rovnaké alebo ešte nižšie ako vlani.