Kuriózny problém: Pol roka sa márne snažia zaplatiť za elektrinu!
AKTUALITY - Kurz sebaobrany | 15.3.2012, 14.20, Katarína Rosinová
Naozaj neobyčajný problém má čitateľka Žaneta z Trnavy. Už pol roka sa neúspešne snaží zaplatiť účet za dodávku elektriny.

Svietia, no za elektrinu neplatia. Kedy sa skončí tento sen? FOTO: Autorka
Svetlo svieti, spotrebiče idú, len faktúry stále nechodia. „V októbri sme s priateľom kúpili dvojizbový byt na jednom trnavskom sídlisku, v ktorom predtým býval neplatič. Keď faktúra neprišla ani po vyše dvoch mesiacoch, volala som na pracovisko Západoslovenskej energetiky,“ píše.
Pracovníčka si ju vypočula a prisľúbila riešenie problému. „Faktúra však neprišla, tak som tam o mesiac volala zase. Pracovníčka mi povedala, že v systéme to vidí zapísané, no zrejme majú technický problém. Prisľúbila mi urgentné riešenie. Opäť sa však nič nedialo.“
Posledný telefonát uskutočnila Žaneta minulý mesiac. „Opäť ma ubezpečili, že môj problém to nie je, ale chyba je na ich strane a situáciu riešia. No stále sa nič neudialo. Som znepokojená, rada by som mala v týchto veciach poriadok a platila každý mesiac, nie nárazovo,“ zdôrazňuje.
Čitateľka sa pokúsila zaplatiť aj cez internet. „Keď sme prepisovali byt na naše meno, stanovila som si mesačný poplatok dvadsať eur. Keď som však chcela zaplatiť cez elektroweb, nešlo to, napriek tomu, že som všetky údaje zadávala správne. Zrejme to súvisí so spomínaným technickým problémom.“
O stanovisko sme požiadali dodávateľskú spoločnosť. „Je to skutočne kuriózny prípad, ktorý sa podľa kolegýň vyskytol hádam trikrát za ostatné štyri roky. Odpojenie klientke v najbližšej dobe určite nehrozí. Ak je zaevidovaná v systéme, ale nedostáva faktúry, tak by teoreticky mohla zostať tzv. utajeným odberateľom, až kým sa naše softwary úplne spamätajú. Neuhrádzanie faktúr vie totiž generovať cez upomienkový systém len príkaz na odpojenie a toto sa momentálne nedeje,“ uviedol hovorca ZSE Energia, a. s., Ján Orlovský.
Čitateľke odporúča navštíviť kontaktné pracovisko spoločnosti v Trnave a pokúsiť sa o sprevádzkovanie svojej adresy a zasielania faktúr z odberného miesta. „Čitateľke sa úprimne ospravedlňujem v mene spoločnosti ZSE Energia, a. s., a verím, že vec sa dorieši už v týchto dňoch,“ dodal.