Trnavské rybníky
reklama

Cyklotrasa týždňa: Oddýchnete si od áut a pookrejete pri koňoch

ŠPORT - Cyklotrasy | 25.5.2012, 17.30, Ján Král

Uvažujete, ako prísť na iné myšlienky a odreagovať sa od celotýždňového stresu? Sadnite na bicykel a zájdite do prírody. V okolí Trnavy je viacero cestičiek, ktoré ideálne suplujú doteraz nevybudované cyklotrasy.

Cyklotrasa týždňa: Oddýchnete si od áut a pookrejete pri koňoch

Už len krátky pobyt pri koňoch dokáže dodať energiu. Tieto sa pasú v Páci neďaleko Cífera. Foto: Ján Král

Jedna z mojich najobľúbenejších trás vedie cez Modranku, Majcichov, Voderady a Cífer. Prejdete po nej zhruba 45 kilometrov, vo veľkej časti sa úplne vyhnete premávke a skvele si aktívne oddýchnete. Urobíte niečo pre svoje telo a osviežite si myseľ.

Púpavy pri aleji
reklama

Vyrazte z Trnavy smerom na Modranku. Odporúčam využiť spojovací chodník okolo Trnávky. V Modranke sa potom vyštverajte na hlavnú výpadovku smerujúcu k obchodnému domu Merkury Market. Pár desiatok metrov pred odbočkou k nákupnému centru budete mať po pravej ruke odbočku na poľnú cestu.

Dostanete sa tak na nevyužívanú poľnú asfaltku, ktorá vás privedie ponad diaľnicu smerujúcu do Bratislavy až na rázcestie. Doľava by ste odbočili smerom na Križovany a Vlčkovce.

ŠUPA technika
reklama

Naša cesta však vedie po pravej ruke. Po pár metroch ste v Opoji a z neho je to už len na skok do Majcichova.

V obci pokračujte rovno až na výraznú križovatku ciest, kde sa dá odbočiť na Zeleneč. Zahnete doprava, hneď ako to bude možné však zahnete vľavo. To už sa dostávate na prepojovaciu cestu vedúcu až do Voderád.

Ako orientačný bod vám môže slúžiť miestna farma, ktorá leží takmer na konci obce. Pozdĺž nej prejdete až na poľnú cestu.

Po časti trasy sa končí asfaltka a začína štrkovo-hlinený chodník. Ak máte galusky, radšej to otočte. Hrozí vám defekt. Majitelia horských bicyklov sa nemajú čoho obávať.

Po príchode do Voderád vás cesta vypľuje až k miestnemu kaštieľu. Pokochať sa môžete parkom s vodnou nádržou. Pozor však, pri vstupe vás vystríha tabuľa s nápisom oznamujúcim riziko padania stromov.

Trasa ďalej pokračuje smerom na Cífer. Kým sa dostanete do najväčšej obce Trnavského samosprávneho kraja, prejdete ešte dedinkami Slovenská Nová Ves a Pác. Po zjazde do Pácu odporúčame hneď zabočiť vľavo.

V lete je tu možnosť ovlažiť sa na kúpalisku (ešte, logicky, nie je v prevádzke), milovníci zvierat si zase prídu na svoje pri pohľade na kone.

Za týmto úsekom vás čaká už len Cífer. V obci pôjdete stále po hlavnej ceste. Sledujte orientačné tabule a nechajte sa viesť k futbalovému štadiónu.

Budete ho mať po ľavej ruke, pred sebou železničný podchod a za ním možnosť odbočiť doprava.

Dĺžka trasy: 45 kilometrov
Čas: tri a pol hodiny pokojným tempom
Náročnosť: ľahká
Prevýšenie: minimálne

Cífer opúšťate znova veľmi solídnou asfaltkou a smerujete na Biely Kostol. Keď budete mať pred zrakmi družstvo a cesta sa začne rozdeľovať, vy zvoľte tretiu možnosť a zahnite úplne vľavo na poľnú cestu. Privedie vás až na okraj Bieleho Kostola. Pokračujte rovno.

Nepochybujem, že odtiaľ už cez Kamenáč domov trafí každý.
Ide o veľmi príjemnú jazdu, ktorá je vzhľadom na minimálne stúpanie vhodná aj pre menej zdatných cyklistov.

Nezabudnite si však skontrolovať technický stav bicykla. Problém na ceste môže zmeniť radosť z cyklistiky na zbytočný problém. Preto z času na čas odporúčame servis u profesionálov.

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika