Trnavské rybníky
reklama

Retro: Tradície aj pravopis už dlho pokryvkávajú

RELAX - Retro | 16.8.2012, 16.09, Benjamín Škreko

„Aj tento rok členovia Veteran car klubu Piešťany začali pripravovať prehliadku krásy historických automobilov Piešťanské zlaté stuhy. Žiaľ, tento rok sa neuskutoční pre malý záujem...“

Retro: Tradície aj pravopis už dlho pokryvkávajú

Kúpalisko v Cíferi-Páci postavilo Roľnícke družstvo pre svojich členov.

reklama

 

Táto správa by nemala nádej ocitnúť sa v rubrike Retrohlas, nebyť vtipného názvu Tradícia pokryvkáva. Hľa, ako vynaliezavo začíname sondáž Trnavského hlasu extra č. 33 spred dvadsiatich rokov. Noviny vyšli na obdobie od 14. do 20. augusta 1992.

 

Ďalší titulok je už bez gramatickej chyby a znie Kim to vie, aj keď najprv som si myslel, že mal znieť Kým to vie.


reklama

Kým Kim nezostarne

Článok pod ním informuje o nohách nestarnúcej Kim Basingerovej. „Slávna americká herečka a fotomodelka, sexsymbol súčasnosti, má najdrahšie nohy na svete,“ informuje svojich čitateľov regionálny týždenník.

 

„Za reklamu európskemu pančuchárskemu koncernu Golden Lady (tieto talianske módne výrobky sú populárne a predávajú sa i u nás) dostala štyri milióny mariek! Hoci má KIm už 38 rokov, je stále extratriedou vo svojej brandži. Ako sa jej to darí? Maximálne sa venuje svojmu zovňajšku – postave, pleti. Neopaľuje sa, je vegetariánkou a do kúpeľa si pridáva šťavu z citrónov.“


Škoda, že nie z pomarančov, možno by sa bola dostala okrem Trnavského hlasu extra aj do Jomiuri šimbun, ktorý zavoňal vôňou tohto exotického ovocia svojim štyrom miliónom čitateľov.


„Voňavá reklama je súčasťou propagačnej akcie nazvanej Zoškriabať a privoňať. Firma Toschiba“ (chyba nie je v Toshibe ani v našom redaktorovi), ktorá patrí k najväčším výrobcom chladiacich zariadení v Japonsku, vytvorila ako zvláštnu atrakciu obrázok chladničky plnej pomarančov vytlačených špeciálnym atramentom. Po jeho zoškriabaní pomaranče rozvoniavajú.“

 

Alba Akacia

„Po úmornej ceste autobusom a asi jednom kilometri šliapania po vlastných som sa konečne dostala do cieľa mojej cesty. Privítalo ma prostredie spolovice zaliate júlovým slnkom, spolovice v tieni stromov. Kúpalisko nachádzajúce sa v miestnej časti obce Cífer-Pác, nazývanej tiež Kopánka. Málokto vie, že elegantnej bielučkej budove s areálom patrí romantický názov Alba Akacia (Biely agát).


Kúpalisko je majetkom Roľníckeho družstva Cífer. Bolo vybudované hlavne pre družstevníkov, aby si mohli po práci oddýchnuť a prípadne i zašportovať. Správcom tohto krásneho areáli je Ing. Dušan Hanák, za ktorým som zašla na kus reči.“


My ten kus reči kus skráťme, ja mám na rozhovoroch v novinách aj tak najradšej otázky. Tieto zneli: „Akú investíciu ste museli vynaložiť a koľko rokov sa staval areál? Aké špeciality ponúkate? Máte tu čistú vodu, ako často ju vymieňate? Čo ceny?“


Otázka Čo ceny? v mojej minisúťaži jasne vyhrala. A len tak mimochodom, vodu menili každé dva týždne a vstupné bolo dvanásť korún.

 

Hľadáme dopisovateľov

Noviny v tomto čísle konečne začali hľadať dopisovateľov a fotoreportérov z trnavského regiónu. Neviem ešte, ako to dopadne, ale rozhodne im držím palce. Prísľub „Všetky uverejnené príspevky honorujeme“ je lákavý.


Zatiaľ sa začítajme do správičiek pod názvom Haló, tu polícia. V Chtelnici sa utopil muž, v hlohovskej knižnici vykradli hudobné štúdio, z mraziarní si zodel odniesol, resp. odviezol mäso za 43-tisíc korún, vo Vrbovom šestnásťročný sopliak potiahol v obchode z otvorenej pokladnice 4100 korún, dvaja Dobrovoďania vymontovali z čerpacej stanice v Dechticiach izolačnú oceľovú spojku v cene 27-tisíc korún a predali ju za pár šupov v zberných surovinách, za týždeň sa stalo v okrese 23 dopravných nehôd.


Jedna vážnejšia informácia pre fajnšmekrov: Nová predajňa na Hlavnej ulici v Trnave plánuje rozšíriť sortiment aj o tzv. vážnu hudbu. Uvažuje dokonca o tom, že zamestná aj vzdelanú pracovníčku.

 

Kultúra na pokračovanie

„Naše mesto malo tri biografy a všetky výborne prosperovali, hoci Trnava bola vtedy o polovicu menšia,“ narieka zrejme riadne neuspokojený milovník filmu v článku Kino bolo zlatou baňou.


„Dne máme iba jeden a nijako zvlášť sa mu nedarí. Kde je zakopaný pes? Niekto by povedal, že nad kinom vyhráva domáci biograf – televízia. Nemá však pravdu – malá obrazovka nemôže konkurovať širokému plátnu v kine. Okrem toho, návštevnosť v týchto kultúrnych stánkoch poklesla ešte skôr, ako prišla televízia.

 

Príčina úpadku kín je inde. Niet filmov druhu vtedajšej doby. Moderné diela nijako zvlášť nelákajú. Je to realita, ktorú vidíme denne okolo seba. Divák sa do kina chce ísť zabaviť, zabudnúť na všedné starosti, chce si oddýchnuť. Všimol som si, že dodnes sú v múroch bývalého kina Rádio háky, na ktorých visievali reklamy takých ťahákov a senzačných filmov, akými boli Tarzan či Gróf Drakula.

 

Návštevníci sa potom pred strieborné plátno len hrnuli. Prečo sa v súčasnosti na tieto filmy zabúda a niet podobných nových? Je snáď romantika zakázaná?“ Uf, dobre, priateľu, ale si im dal!

 

Trochu inzercie

Predám svadobné šaty. Skoro nové. Predám blatníky. Skoro-dované. Televízor Pal - Secam. Predám predajňu. Jawu 350 za 450. Predám Škodu 1203 po GO alebo vymením za rodinný dom, prípadne za 3-izbový byt po rekonštrukcii. Vymením 3-izb. byt za menší, podmienka telefón. Natáčam svadby, rodinné udalosti, nízke ceny.
 

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy
TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda balík výhod
reklama