Kruhovku nikto nevygumuje, podjazd je v rovine diskusie
AKTUALITY - Trnava | 11.11.2012, 12.17, Gabriel Kopúnek
TRNAVA – Cestu do Kamenného mlyna bude pretínať kruhová križovatka. Cyklochodník, ktorý vedie po jej ľavej strane do prímestskej rekreačnej zóny ju bude míňať, no s režimom prednosti jazdy sa stane súčasťou križovatky.

V týchto miestach bude Kamennú cestu pretínať západný obchvat mesta kruhovou križovatkou.
Aký osud čaká chodník pre peších vedúci cez lesopark, je stále otázne. Poslanci predchádzajúceho mestského parlamentu v roku 2008 totiž zakomponovali do generelu dopravy Trnavy úrovňovú križovatku, a tak je zaznačená aj v územnom pláne mesta.
Vtedy sa nespustila žiadna vlna kritiky, udialo sa to potichučky ako jeden z množstva bodov zastupiteľstiev. Verejnosť sa o tom dozvedela až túto jeseň len vďaka tomu, že investori lokality Za traťou chceli pozdĺž cesty v tesnom dotyku zeleného pásu stavať benzínku, obchody či parkovisko.
To parkovisko by sa tam aj zišlo, čo preukázala kritická dopravná situácia na Kamennej ceste počas dušičiek. Parkovisko pred cintorínom totiž kapacitne nestačí, a to už aj v prípade, že nie niekoľko pohrebov po sebe v jeden deň.
Aktivisti síce narýchlo rozbehli petičnú akciu, pod ktorú sa podpísalo celkom 993 občanov mesta i cezpoľní. Mestskí poslanci ju na novembrovej schôdzi zobrali na vedomie a petičiarom odkázali, že ich body sa nedajú splniť.
Zakázanie výstavby IBV Kamenný mlyn by totiž stálo mestskú kasu milióny eur.
Chodník vedúci lesoparkom by mala prístupová cesta križovať úrovňovo, poslanci chcú, aby investor vybudoval podjazd. Na to ale mali myslieť v roku 2008, keď úrovňové križovanie povolili.
Tie by museli vrátiť nielen investorom, ale aj Európskej únii, pretože lokalitu za jej peniaze odkanalizovali. Následne by muselo mesto odkúpiť pozemky od ich majiteľov.
IBV Kamenný mlyn sa tak stavať bude. Od rekreačnej zóny ju bude deliť zelený pás a riedke osídlenie, ktoré sa bude smerom k cintorínu zhusťovať. Vjazd do novej obytnej štvrte bude od Kamenného mlyna, po ceste smerujúcej k depu a rovnako aj od spomínanej kruhovej križovatky.
Takto bude vyzerať IBV Kamenný mlyn.
Tá je plánovaná ako súčasť západného obchvatu mesta, ktorý bude spájať Trstínsku cestu s Bratislavskou. Jednotlivé časti obchvatu budú stavať aj developeri v rámci plánovaných IBV Za traťou a Kamenný mlyn. Obchvat sa na Bratislavskú cestu napojí premostením ponad areál bývalých TAZ.
Ako na zastupiteľstve poznamenal poslanec MZ Jozef Pobiecký, mesto by sa malo usilovať a zaviazať investora IBV Kamenný mlyn, aby cesta od kruhovej križovatky do obytnej zóny križovala chodník lesoparku mimoúrovňovo.
„Nebolo by vhodné, aby bol chodník vedený ako podjazd, pretože by ľudia tadiaľ z obavy možného násilia nechodili. Treba docieliť, aby bol chodník umiestnený ponad cestu. Najskôr sa však musíme presvedčiť, či je to technicky v danom priestore možné,“ poznamenal Jozef Pobiecký.