Naveky bez zelenej vlny?
AKTUALITY - Trnava | 26.12.2010, 00.00, Darina Kvetanová
TRNAVA – Takzvanú Zelenú vlnu, ktorá urýchľuje vozidlám prechod mestom, radnica v Trnave v najbližšom čase neplánuje. Podľa slov úradníkov by práve pre dopravné zápchy, ktoré sa tu v špičke tvoria, nemala zmysel.
Vedúci odboru územného rozvoja a koncepcií Milan Horák povedal, že v meste sú momentálne tri zosynchronizované dvojice svetelne riadených križovatiek. Šrobárova - Hospodárska s križovatkou, ktorá spája Hospodársku ulicu a Zelený kríček, ďalej Špačinská – Bučianska s križovatkou Rybníkova – Jerichova a napokon Dohányho – Kollárova s priechodom pre chodcov na Hospodárskej ulici. „Vytvoreniu zelenej vlny medzi ostatnými križovatkami so svetelným riadením bráni predovšetkým ich veľká vzdialenosť,“ uviedol Milan Horák. Problémom je podľa neho tiež množstvo križovaní, ktoré sa na cestu napájajú v úsekoch medzi križovatkami, ako i prechody pre chodcov. „Kolóny, ktoré sa v najproblematickejšom čase na komunikáciách v meste tvoria, zamedzujú motoristom plynule pokračovať za križovatkou a to v konečnom dôsledku ruší efekt, ktorý má zelená vlna priniesť,“ dodal Horák. Dopravnej situácii, ktorá momentálne v Trnave vládne, by podľa neho pomohlo zriadenie mimoúrovňových priechodov a zrušenie niektorých križovaní, ktoré nie sú nevyhnutné pre dopravnú obsluhu mesta. V Generálnom dopravnom pláne, ktorý mesto dalo vypracovať ešte v roku 2007 pre odľahčenie dopravy, sa ale o takýchto zmenách a o organizácii svetelných križovatiek, nehovorí.
Zelenou vlnou v Trnave sa tak pravdepodobne začne radnica vážnejšie zaoberať až po dobudovaní kompletného obchvatu mesta, ktorý odkloní z najzaťaženejších komunikácií tranzitnú dopravu. Ten je naplánovaný na rok 2012. Z vyjadrení tak vyplýva, že dopravu v Trnave momentálne žiadne vážnejšie zmeny nečakajú. Riešenie dopravnej situácie pritom zúfalo vyžaduje komplexnú revitalizáciu.
reklama