Trnavské rybníky
reklama

Návštevnosť na lige klesá, kluby chcú situáciu riešiť

ŠPORT - Futbal - Spartak | 26.3.2013, 12.01, Ján Král

„Na zápasoch sme konkurenti, tak to má byť. Cez týždeň však spojme sily, vymieňajme si skúsenosti a snažme sa posúvať slovenský futbal dopredu.“ Práve táto myšlienka sa v pondelok niesla stretnutím zástupcov corgoňligových a druholigových klubov.

Návštevnosť na lige klesá, kluby chcú situáciu riešiť

 

Únia ligových klubov (ÚLK) si ako riadiaci orgán dvoch najvyšších slovenských súťaží uvedomuje, že futbal v krajine pod Tatrami zaostáva za svojimi možnosťami.

reklama

 

Preto zorganizovala v myjavskom hoteli Štefánik pilotné stretnutie, ktoré malo za účelom nájsť spôsoby ako napredovať.

 

Odkedy odštartovala samostatná slovenská liga, priemerná návštevnosť poklesla zo 4083 divákov na zápas na 2180 ľudí.

 

V lige pribúda žltých kariet, počet strelených gólov v priemere zaostáva za okolitými krajinami, kde sa domáce súťaže tešia oveľa vyššej popularite.

Šupa / Kubota
reklama

 

Nepriaznivý trend chce únia zastaviť a naštartovať proces rastu.

 

„ÚLK prišla s predstavou vytvorenia akéhosi mediálno-marketingového panelu, ktorý bude združovať vybraných klubových pracovníkov a bude sa snažiť pozdvihnúť slovenský futbal v oblasti komunikácie, PR a marketingu, tak aby sa tento šport na Slovensku stal znova zaujímavým produktom pre masy,“ uviedol PR manažér Spartaka Marek Ondrejka, ktorý sa na rokovaní osobne zúčastnil.

 

Okrem Trnavy svojich zástupcov na stretnutie vyslali aj Slovan Bratislava, Trenčín, Senica, Ružomberok, Prešov, samozrejme nechýbala domáca Myjava, z druholigových oddielov Dubnica a Šaľa.

 

Diskusiu viedol predseda ÚLK Dušan Tittel. S prednáškami vystúpili aj ostatní účastníci, zástupca marketingového partnera zväzu UFA Matej Valdner prezentoval veľavravné štatistické ukazovatele ligy. Priestor na vyjadrenie dostal aj každý z klubových činovníkov.

 

„Kluby prezentovali svoju činnosť v oblasti PR a marketingu. Najmä vystúpenia predstaviteľov Trenčína a Senice boli veľmi zaujímavé. Za náš klub som odprezentoval rozbehnuté projekty Andelský vidiek a Andeli deťom. Zároveň som poukázal na potrebu užšej komunikácie klubov s fanúšikmi a načúvaniu hlasu verejnosti. Len touto mravenčou prácou sa môžeme posúvať vpred,“ povedal Ondrejka.

 

„Každému je jasné, že úroveň ligy zo dňa na deň nevzrastie. Postupne však musíme pracovať na zvýšení kvality prostredia na štadiónoch, zatraktívnení hry a navrátení dôvery pre futbal. Iba tak sa vrátia do hľadiska ľudia, ktorí z rôznych príčin opustili tribúny,“ dodal.

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy
TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2025. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda TANEX
reklama